29.4.10

Kampreferater fra dagens kamper.

2. lagets dyst mot VIF.
Ved spillermøtet før kampen var temaet at guttene ikke skulle ha så høye skuldre selv om de skulle møte VIF. Full av selvtillit på guttenes vegne og helt overbevist om at min lommepedagogikk hadde virket dro vi av gårde mot Valle Hovin.

At vinden kan snu fort fikk jeg sanne fort. Under oppvarmningen var nesten det eneste emnet blant våre gutter, "Se hvor store de andre er..."
Vi startet kampen i en 4-3-3 oppstilling, og guttene VAR faktisk så tøffe og frempå som jeg hadde sagt at de måtte være, og vi dominerte kampen helt de første minuttene.
Plutselig var VIF-guttene ikke så store og farlige som enkelte mente de var.

Dessverre kom det fort litt grus i vårt maskineri, litt vel overmodige etter den fine starten ble vi fanget i å stå alt for høyt og i en løpsduell mellom Sindre og en Enga-spiller var Sindre litt for tøff innenfor 16-meteren. Ikke verdens største straffe, men ingenting å si på at det ble dømt.
Yusuf ser jo ikke så kjempestor ut i et 11'er mål, men han er rask! Yusuf rakk ned og fikk blokkert straffen, men vi sov veldig i timen da vi sto og så på en Enga-gutten fikk ball kranglet forbi Yusuf på andre forsøk. 0-1 etter 4 min.
Man bør lære av sine feil!
Men det gjorde ikke forsvaret vårt, og etter 7 min sto de enda en gang for høyt og VIF kunne øke til 0-2 på en friløper.
Det skal sies at det var helt mot spillets gang for vi eide kampen helt i begynnelsen.
Heldigvis mistet guttene ikke motet og fortsatte med å presse Enga. Etter 9 min fikk vi corner som ble slått nydelig inn av Marius H og hvor Morten fikk den avgjørende foten på ballen ved første stolpe. 1-2!
Vi fortsatte presset og det var flust med muligheter og sjanser for guttene våre og uttellingen kom etter 18 min hvor Fabian fikk satt ballen i nota. Fullt fortjent og full honnør til guttene for å kjempe seg tilbake etter kalddusjen i starten.
Man kan ikke slappe av selv om det går ens vei. Vi var litt for passive i en periode etter utligningen og Enga kunne etter litt klabb og babb i feltet vårt gå opp i ledelsen igjen etter 27. min. Litt kjedelig om vi måtte gå til pause og ligge et mål under, men enda engang tok våre gutter over og presset Enga helt tilbake. Mye fight og mange sjanser og rett før pause var det Karol som kronet en stor 1. omgang med et mål. 3-3 etter 33 min.
Pause!
Vi pratet litt om at dette skulle vi klare, men at det betød at vi måtte være helt konsentrerte og jobbe knallhardt i 2. omgang.
7 minutter inn i annen omgang fikk Marius H med seg ballen ute på venstresiden og fikk lagt ballen i mål via keeper. Herlig! 4-3 og ledelse for første gang i kampen!
Vi hadde etterfølgende masse gode overganger og muligheter til å komme i scoringsposisjoner, men fikk ikke den siste avgjørende pasning/skudd til å stemme.
Bena begynte å bli tunge.
De siste 10 minuttene var et vedvarende VIF-press for en utligning, og kun en god Yusuf, et heroisk kjempende forsvar og stolpen holdt Enga unna. Etter 3 min tilleggstid gikk det siste fløyt fra vår meget gode dommer, og vi kunne strekke armene i været og nyte en ytterst fortjent seier.
Takk til ALLE guttene for en flott innsats og takk til foreldrene som fikk oss brakt til og fra Valle Hovin og som var en fin støtte for guttene under hele kampen.

0-1 straffe - 4 min
0-2 - 7 min
1-2 Morten - 9 min
2-2 Fabian - 18 min
2-3 - 27 min
3-3 Karol - 33 min
2. omgang:
4-3 Marius H - 42 min.

Vi takker VIF for kampen og ønsker dem lykke til videre.

Niels Ole


Kampreferat fra dagens andre kamp mot Kolbotn kommer så fort som mulig.

Ingen kommentarer: