3.9.10

Referat av kampene mandag 30. august.

2. laget
Endelig, etter mange kamper hvor vi har fortjent et godt resultat men ikke har fått det, fikk 2. laget lønn for strevet. En herlig 3-2 seier hjemme over Holmlia.
I inngangen til kampen snakket vi mest om viktigheten av å ta tak i kampen, spesielt defensivt.
Det er ingen grunn til at vi skal invitere motstanderne inn i kampene ved å holde "åpent mål" i begynnelsen av alle kamper.
Dette ble illustrert på tavlen med en flott tegning av et fotballmål med et svært "SALG"-skilt over. I et svært engasjert ordelag ba jeg guttene om IKKE å selge målet vårt ved å la Holmlia få en "motorvei" gjennom vår midtbane og forsvar.

I de første 5 minuttene av kampen virket det som om guttene ikke hadde fulgt med på hva jeg sa før kampen i det hele tatt. Holmlia fikk nesten uhindret komme til muligheter mens vi sto og så på. Heldigvis slapp vi med skrekken og uten baklens.
Guttene fikk etterhvert opp dampen og kom mer med i kampen.
Vi begynte å få et spillemessig overtak, men vi måtte vente helt inntil det 22. minutt før vi fikk ballen i mål.
Fabian til 1-0.
Ledelse er åpenbart litt skremmende og uvant for oss, så i løpet av de neste 3 minuttene lukket vi Holmlia inn i kampen igjen med 2 baklens. Heldigvis fikk vi balanse i regnskapet igjen rett før pause med en bra vending av spillet og hurtig igangsetting.
Trym kunne sette foten på ballen til sist, 2-2.

I pausen var det litt prat om å jobbe steinhardt fra begynnelsen av omgangen, være konsentrerte og nøye!
Jeg må si at guttene denne gangen hørte etter!
De første 20 minutter av 2. omgang var virkelig bra. Vi kjørte over Holmlia, men vi klarte ikke å få ballen i mål til tross for utallige store sjanser.
Først etter 25 minutter av omgangen kom den forløsende scoringen fra Fabian fra sin midtbanerolle. Fabian, 3-2.

Vi burde strengt tatt ha ledet med 3-4 mål på dette tidspunktet og i ro og mag kunne ha cruiset inn seieren.
I stedet ble det noen nervepirrende minutter til sist hvor Holmlia presset på for utligning. Et heroisk kjempende forsvar og en aldeles glimrende Mathias i mål sørget dog for at vi på sidelinjen kunne puste lettet ut da dommeren blåste av kampen. En flott og fortjent seier gutter!

1. laget
I kveldens andre kamp var 1. laget på besøk hos VIF på Valle.
Etter en flott kamp i siste uke mot Kolbotn var det viktig at guttene ikke slapp seg ned nå som vi visste vi ville møte overkommelig motstand.
Det var viktig å fortsette den gode utviklingen vi har hatt i det siste og ikke minst fokusere på å spille god fotball utover at vi selvfølgelig måtte ha et resultat.
Med 8-2 er det ikke mye å utsette resultatmessig på kampen, vi straffer VIF med hurtige og direkte overganger, men vi tar oss ikke tid til å spille fotball og holde ballen i laget. Det blir noe krampaktig over banespillet vårt i hele kampen og dette må vi se om vi ikke kan få rettet litt opp på frem til neste kamp. Selvsagt er vi fornøyd med enda en 3-poenger, men vi har nok mer å gå på i måten vi får denne seieren på. Litt mer tålmodighet i spilloppbygging, litt mer overblikk og litt kommunikasjon på banen må være målsetningen til neste kamp.

1-0 - 13 min - Daniel B (bursdagsbarnet) på straffe.
2-0 - 18 min - Kevin
3-0 - 20 min - Kevin
3-1 - 21 min
4-1 - 23 min - Daniel B
2. omgang
4-2 - 36 min
5-2 - 42 min - Carl P
6-2 - 45 min - Kevin
7-2 - 56 min - Kevin
8-2 - 69 min - Carl P

Ingen kommentarer: