23.8.10

Referat fra kveldens kamper.

En absolutt godkjent kveld for hele '97-gruppen, og vel så det!

Nå er høstsesongen skutt i gang, og selv om læringskurven har vært bratt for begge våre lag i vårsesongen så har vi vel ofte følt at våre gutter har hatt en del kamper hvor sluttresultatene ikke alltid har stått mål med innsatsen, viljen og evnene til guttene.
Etter en mer enn godkjent Norway Cup, var det derfor ikke uten en viss forventning vi sendte begge lagene våre i ilden i kveld.
Målsetningen for høsten er egentlig rimelig enkel. Vi skal vise det vi faktisk kan, vi skal turde det, vi skal ville det!
Vi har som mål at kamp for kamp, motstander for motstander, gjøre det bedre både spillemessig og resultatmessig enn tilsvarende kamp i vårsesongen.

Først ute var 1. lags kampen mot Kolbotn. Et lag vi tapte 6-1 for i vårsesongen!

Referant er Per:
Høstjakta på poeng er i gang!
Med oppmøte på Kfum huset 17:45, ikke alle klarte å være presise, her må de skjerping til gutter.
Vi satte i gang med litt peptalk, pratet litt om dagens taktikk, med henblikk på hver enkelts arbeidsoppgaver.
Presenterte lagoppstillingen, og var klare til kamp etter en kort oppvarming.

Guttene gikk ut som avtalt, med tidlig press på ballfører og aggressive på midtbanen.
Et forsvar som tette igjen og ikke slapp til de store sjansene.
De få ballene som slapp igjennom hadde Preben full kontroll på.
Vi turde å holde på ballen, pasningene begynte å sitte og etter 10 min satte Kevin den første ballen i mål.
2-0 kom etter 13 min. etter en nydelig pasning i bakrommet fra Kevin til Carl P.
Deretter svingte det litt frem og tilbake uten de store sjansene, før Kevin i det 27 min. økte på til 3-0.
Kolbotn reduserte til 3-1 på straffe i det 34 min.
En etter vår mening litt lettkjøpt straffe, men som vi til stadighet prøver å innprente i guttene, DET ER DOMMEREN SOM BESTEMMER.

I pausen minnet Duc guttene på hva vi hadde pratet om før kampstart, agrisivitet + være først på ballen, og vinne taklinger.
Andre omgang ble en kamp, utkjempet for det meste mellom de to 16 meterne.
Kolbotn var farlige på et par cornere, men vi klarte og rydde unna.
Daniel hadde et langskudd som endte stang ut, før Kevin igjen var frampå og scoret (4-1) i det 74 minutt, etter et flott gjennomspill fra Magne.
Etter dette målet virker det som om vi blir litt slitne, og lar Kolbotn få slippe litt mer til.
Men vi klarer og holde unna og vinner fortjent 4-1.

Kampfakta:

1-0 Kevin, 10 min.
2-0 Carl P. 13 min. ( pasning Kevin )
3-0 Kevin 27 min.
3-1 Kolbotn på straffe, 34 min.
4-1 Kevin 74 min ( pasning Magne )


I kveldens andre kamp var 2. laget på besøk hos VIF på Valle.
Referant Niels Ole:
Også her var det forventninger om at laget skulle vise seg fra en bedre side enn det vi har sett i vårsesongen.
Vi vant riktig nok tilsvarende kamp i våres, men det må vel sies at vi var ytterst heldige med vår 4-3 seier i våres.
I kveld var det der i mot et Kåffa lag som tok tak fra kampens begynnelse. Og det mot et VIF lag som faktisk forekom å være blitt styrket siden sist.
Guttene viste en vilje og en evne til å ville styre kampen, noe jeg blankt må innrømme jeg ikke har sett dem gjøre i en slik grad før. Det var regelrett en nytelse å se på hvordan alle kjempet for hverandre og for å drive spillet fremover. Borte var tendensene til "tullefotball" og guttene kjempet seg frem til flere store sjanser ved eget spill og egne evner.
Mot spillets gang tok VIF ledelsen etter 15 min mot et forsvar og en keeper som jeg ellers må applaudere for en særdeles vel gjennomført kamp. Gutter, det var mange hak over det vi har sett tidligere!
Heldigvis finnes rettferdighet, og det var fullt fortjent at Abdi satte inn utligningen til 1-1 etter 20 min på et velplassert skudd i lengste hjørne.
Både Henrik på høyre side, Abdi på sin venstre side, Fabian på topp, og etter hvert også Alex på topp, Morten, Sindre og Marius, Petter S og August fikk muligheter og avslutninger i løpet av første omgang. Bravo gutter! Det er slik vi vil se!

I pausen var talen klar! Her skulle vi gå for seieren enda en gang mot VIF, men denne gangen pga våre egne evner og vilje.
Jeg vet ikke hva jeg skal si til 2. omgang. Joda, VIF kom da til sjanser, men forsvaret og vår keeper hadde stort sett god kontroll, men det må vel sies å være smått utrolig at vi ikke fikk kula i nota bak VIF keeperen i 2. omgang. De utroligste sjanser ble brent, og det føltes ærlig talt ufortjent at vi måtte nøye oss med 1-1 ved kampslutt.
Det positive er at vi dominerte kampen og spilte vår beste kamp for sesongen, og det lover godt for resten av høsten.
Ingen tvil! Fortsetter vi slik blir det en spennede høst med mye poeng for dette laget. Dere viste i kveld at dere kan når dere vil. Fortsett slik, gutter!

Ingen kommentarer: